اختتامیه سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» در نور برگزار شد
کد خبر: 4088300
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

اختتامیه سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» در نور برگزار شد

آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» با حضور مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی مازندران در تکیه حضرت رقیه(س) شهرستان نور برگزار شد.

اختتامیه سیزدهمین سوگواره تعزیه غریببه گزارش ایکنا از مازندران، حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره تعزیه «غریب» که چهارم مهرماه همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) با حضور مسئولان استانی، شهری، پیشکسوتان تعزیه، هنرمندان عرصه نمایش و تنی چند از یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهدا برگزار شد، با بیان اینکه شما تعزیه‌خوانان مدیون امام خمینی(ره) هستید، افزود: در برهه‌ای از زمان تعزیه‌خوانی به دلیل تصویرسازی از ائمه توسط برخی از علما به شدت منع و تحریم شده بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با ارائه مطالبی این فضای مخالفت با اجرای تعزیه‌خوانی را تغییر دادند و گشایشی شد که تعزیه جایگاه خاص خود را پیدا کند و هم‌اکنون شما به راحتی در این عرصه مشغول به فعالیت هستید.

در ادامه داود فلاح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور درباره چگونگی برگزاری این سوگواره مطالبی را بیان کرد.

آیین رونمایی نمادین از دبیرخانه دائمی این سوگواره و رونمایی از کتاب فرهنگ تعزیه در جهان ایرانی به نویسندگی کیوان پهلوان و علی‌اکبر خلعتبری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان شهری و استانی و پیشکسوتان تعزیه نیز از دیگر برنامه‌های این اختتامیه بود.

هیئت داوران این دوره از سوگواره آقایان «جهانفر کاویانپور»، «سیدحسین حسینی» و «حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی» چهار گروه تعزیه شهرستان نور به سرپرستی سیداحمد حسینی، گروه تعزیه شهرستان آمل به سرپرستی اصغر ذاکری، گروه تعزیه بلده نور به سرپرستی فرامرز خلعتبری و گروه تعزیه شهرستان بابل به سرپرستی منوچهر یوسفی را به عنوان گروه‌های برتر  این سوگواره اعلام کردند.

در پایان این سوگواره از گروه‌های برتر با اهدای لوح سپاس، تندیس سوگواره و هدیه نقدی با حضور مسئولان استانی و شهری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha